понеділок, 21 березня 2016 р.

Тематичне оцінювання

6

Займенник

1. Визначити речення, у якому є займенники.
А 3 малого джерела велика річка починається                 
Б Цибуля від семи недуг лікує
В Умій їздити, умій і доглядати                                      
Г Кожний собі щастя кує
2. Визначити рядок, у якому всі займенники відмінюються, як прикметники.
А Котрий, твій, деякий, інший.                 
Б Себе, хтось, вони, ніхто.
В Будь-що, вона, наш, всякий.                  
Г Цей, я, самий, цей.
3. Визначити рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс.
А Ні/хто, казна/який, аби/який, де/що.
Б Аби/хто, будь/чий, котрий/сь, де/хто.
В Казна/що, будь/який, хтозна/що, невідь/який.
Г Де/котрий, аби/який, будь/що, чий/небудь.
4. Визначити рядок, у якому всі займенники в непрямих відмінках мають інші основи, ніж у називному.
А Я, скільки, жодний, чий.                      
Б Хто, що, ти, він.
В Уся, декілька, мій, котрийсь.              
Г Самий, абиякий, той, чиє.
5. Визначити рядок, у якому всі займенники стоять у формі орудного відмінка.
А Нею, ніким, вона, себе.                   
Б Казна-чим, хтозна-яким, мною, чим.
В Ніхто, чим, ким, я.                           
Г Моїм, наш, цей, дехто.
6. Визначити рядок, у якому частка ні з усіма заперечними займенниками
пишеться разом.
А Ні/хто, ні/з/ким, ні/на/що, ні/в/кого.          
Б Ні/ким, ні/що, ні/скільки, ні/котрий.
В Ні/до/чого, ні/в/чому, ні/який, ні/з/чим.     
Г Ні/за/що, ні/ким, ні/який, ні/в/кого.
 7. Установити відповідність між виділеними в реченнях займенниками
і синтаксичною роллю, яку вони виконують.
А Я — не ти                                                 1 Підмет
Б У всякої пташки — свої замашки            2.Присудок
В Хто землю удобрює, 
тому й земля повертає                                 З Додаток              
Г Як сокіл змокне,то й ґава 
його вдзьобає                                              4 Означення                                                                       
8. Установити відповідність між займенниками та їх розрядами за значенням.
А Хто, котрий, скільки, що.                        1 Особові
Б Вони, ми, вона, ти.                                   2 Вказівні
В Хтось, деякий, будь-що, щось.                З Відносні
Г Оцей, такий, цей, стільки.                        4 Неозначені
9. Списати речення, ставлячи займенники, що в дужках, у відповідній формі.
Ми знаємо: (вона) так багато на (наша) планеті, (вона) розлилася
морями, вирує великими океанами. У природі (все) злагоджено досить
надійно і стійко. Треба лише вміти жити з (вона) в дружбі, любити і ша-
нувати (вона). Та й коли бути до кінця відвертим, (той) води для (всі)
потреб людства потрібно не так уже й багато — десь близько відсотка
від (усі) запасів (вона) на землі (За І. Падалкою).
10. Провідміняти виділений займенник з тексту попереднього завдання.

7

Дієприслівник

1. Усі слова є дієприслівниками в рядку:
А читаючий, співаючи, несучи;              
В читати, опалий, опадаючи;
Б пишучи, ховаючись, робивши;            
Г будуючи, вибілений, співаючі.
2. Укажіть дієприслівник, у якому правильно виділено суфікс:
А викона-вши;        
В керую-чи;    
Б по-ївши;               
Г здолав-ши.
3. Одиничний дієприслівник не виділяється комами в реченні (розділові знаки опущено):
А Жевріючи поволі розгорталась над обрієм лимонна смужка ранкової зорі.
Б А сонце заховавшись потім зійшло. (Б. Олійник)
В Ходили між рядами пригинаючись. (О. Гончар )
Г Антін заснув не погасивши світла. (М. Коцюбинський)
4. Познач речення з дієприслівниковим зворотом.
А Він стояв на городі, врісши по коліна в землю. (Б. Харчун)
Б  Батько хотів усміхнутися, ворухнув губами, але раптом спохмурнів.
В Утомлені довгим переходом, подорожні влаштували привал.
Г Ясна річ, довгий і спокійний відпочинок дозволив повністю відновити сили.
5. Познач рядок, у якому не з дієприслівником треба писати разом.
А (не)навидячи за зраду;                
В (не)помилившись ні разу;
Б (не)ступивши й кроку;                
Г (не)зізнавшись у злочині.
6. Установіть відповідність між дієприслівниками та їх видами.
1 доконаний вид             А люблячи
2 недоконаний вид         Б сказавши           
                                        В купаючись
Прочитай текст. Виконай завдання 7,8.
(1)Спостерігаючи за тваринним і рослинним світом, Григорій намагався в ньому забутись. (2) Маючи вроджений нахил до спостережень вирісши серед природи, він мав у тому велику втіху. (3) Усе живе ховало у собі багато цікавого, кожен день вражав новими несподіванками. (4) Особливо цікаво було спостерігати за життям звірят і птахів. (І. Багряний)
7. Познач речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
А перше;         В третє;                   Б друге;                     Г четверте.
8. Познач речення з одним дієприслівниковим зворотом.
А перше;                В третє;                 Б друге;                  Г четверте.
10.  Установіть відповідність між дієприслівниками і їх морфологічним розбором.
1 Особлива форма дієслова – дієприслівник, доконаного виду, у реченні є обставиною минулого часу.
Особлива форма дієслова – дієприслівник, недоконаного виду, у реченні є обставиною теперішнього часу.
А Сагайда, випроставшись між низькими деревами, якусь мить стояв приголомшений і засліплений блиском вранішньої природи. (О. Гончар )
Б Старий воєвода вважав, що не може його дочка, живучи серед повстанців, не навчитися того, що вміють вони. (В. Малик )
В Дніпровські рибалки випадково натрапляють на ці блукаючі човни. (О. Гончар ).
11. Виділену частину складного речення заміни дієприслівниковим зворотом.
Високо над білими хмарками плив шуліка, тримав в обіймах жовтий жмуток.


8

Немає коментарів:

Дописати коментар